15:54

Kom nyss hem från skolan, vi såg en så himla fin film på religionen. Minns inte riktigt vad den hette men det var med jude law i alla fall och handlade lite om framtiden och genmanipulation.. kanske låter super tråkig men den var så bra att jag satt och grinade i slutet! Jorun står och packar grejer och pappa springer runt som en galning och vill veta hur mycket en lira är värd och vad euron ligger på.. det är inte lätt ibland. Hon ska ju till turkiet idag, till solen och havet och alla jobbiga turkar och så.. vet inte om jag är avundsjuk för har man varit i turkiet en gång så är det nästan en gång för mycket, haha eller ne det kanske var att ta i men har man varit där en gång så vet man allt man behöver veta om det där landet! Klart jag är avundsjuk, vem försöker jag lura.. skulle verkligen vilja byta regnet mot en stor fin sol och en strand

Sitter och tänker på lite saker också. Det var två små tjejer som kom och föreläste för vår klass i måndags. Den ena var 16 och berättade om hennes kompis som var fast i ett drogmissbruk, hon hade inte vågat säga till någon som det var och därmed låtit allt gå för långt. Sen var det en tjej som hade knarkat i några år, sen hon va 14 tror jag det var. Hon var den smartaste tjejen i klassen, men hon blev bara trött på allt och började umgås med fel personer. Det var intressant att lyssna, fast kanske mer efteråt då man tänkte efter. För jag reagerade inte så mycket på det dom hade sagt, eller jag reagerade väl mer på det sättet att dom kanske borde ha kommit med nått värre? jätte fel av mig att säga jag vet, men jag hade ju förvänat mig nått riktigt hemskt. Nog för att det är hemskt att dom ens hade haft kontakt med sånt där, men det hemskaste är ju egentligen att man är så avtrubbad? Att det ska till en aputerad arm eller att nån dör för att man ska bli förskräckt, och då har det gått jävligt långt? Jag kan bara inte förstå hur man kan vara så dum att man låter sig själv dras in i något sånt där, har man inget logiskt tänkande eller vad är egentligen felet? Det kan va världens smartaste kille som skulle kunna gå hur långt som helst, men sen så slösar han bara bort sitt liv på det där sättet och FÖR VAD? "hur kan man ha en åsikt om man aldrig testat" kanske nått litet äckel sitter och tänker nu, men har man inte facit i handen lite grann? vill man bli en narkmoman som en vacker dag hittas död under en brygga? För annars får jag det verkligen inte att gå ihop. VAD ÄR GREJEN? kan någon snälla förklara för mig vad som är så fantastiskt? Om den där killen har kvar sin hjärna om 10 år kan jag sätta mitt liv på att han kommer ångra sig så fruktansvärt! Att han slösade bort så mycket av sitt liv på någonting som bara förstör för honom och alla som fortfarande orkar bry sig.

Jag gillade en kille förr. Han var riktigt taskig mot mig och alla andra visste att jag skulle bli gladare utan honom, kanske jag med innerst inne. Men jag vägrade verkligen lyssna på vad dom sa och blev mina kompisar sura för att jag umgicks med honom så sa jag att jag gjorde nått annat så jag slapp deras tjat. Jag slutade inte vara med honom förrän jag själv insåg att det verkligen inte var bra och att han bara gjorde mig ledsen. Kan man då förvänta sig något annat av någon annan? jag vet inte om det är en ful grej att jämföra med för jag har ju som sagt aldrig varit en knarkare. Men det jag vill försöka få fram är väl att man måste inse det själv och verkligen bestämma sig innan man kan ta sig ur något sånt där. Det kan kännas lite meningsöst att hålla på och komma med en massa tjat som bara är tomma ord?



en fin kille



NU ska jag tänka på nått roligare och kolla på tyra, KRAm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0