even the best fall down sometimes

Vissa tycker att man alltid ska ge personer en andra chans. Det är ju bra. Frågan är bara om man inte lurar sig själv om den här personen egentligen inte är värd den där chansen och bara kommer sabba allt igen. Man är inte bara en snäll person om man ger bort chanser till höger och vänster, man är en jävligt korkad person i vissa fall. Det är inte så att jag tycker att alla som gör misstag är idioter och aldrig borde förlåtas, för i sånna fall skulle jag nog inte tycka så bra om mig själv. Det jag vill komma till är bara att man kanske inte ska förlåta för lätt.. kanske låter dumt nu men annars kan det vara så att man inte lär sig läxan? man fattar inte att det man gjort har tagit så ont för någon annan och kanske till och med gör om samma misstag igen. Och vad händer då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0