tuffa tider

haha jag fastnade här.. sitter och kollar på jättegamla bilder och lyssnar på per gessle. Jag var så jäkla kär i honom förr, ingen kan förstå det!!! då dom spelade i skellefteå höll jag på att svimma! var alldeles tokig!
sitter i alla fall och tänker på hur annorlunda allt var förr, och på hur avlägset allt känns! som att det aldrig hänt nästan. Endel personer träffar jag nästan aldrig längre, som  malin till exempel.. saknar att vara liten och göra vad jag vill utan att det gör någonting!! jag passar inte att va stor.. är för barnslig för det och jag tror inte att det kommer försvinna heller.. så jag kommer förmodligen vara en stor bäbis hela livet. det känns ju bra.

Känns så jobbigt att det håller på att bli vinter nu.. allt blir bara så mycket jobbigare då. tråkigate och tristare och mörkare och hemskare. Man har så mcyket tid att tänka på saker som man inte haft tid att tänka på annars.
Jag saknar att ha en bästa kompis. jag har ingen, som är bäst alltså. har tänkt på det mcyket men aldrig skirivt nerdet eller sagt det högt. förrut hade jag två,  en har blivit vuxen nu! villa och volvo och katt och hela köret, så känns det i alla fall. jag saknar att att prata med någon, som jag nästan alltid kunde förr.  
Det är klart att jag har massa som är bäst i världen och somjag kan prata med om nästan allt menjag har ingen som är bättre än alla andra.. det kanske man inte behöver men jag saknar att ha en sån i alla fall. Har haft två personer somjag kunnat säga vad jag vill till, allt som kom upp i mitt huvud. en kille och en tjej var det. Vet inte riktigt vad som hände men jag pratar nästan aldrig med någon utav dom längre, bara jätteytligt.  tiderna förändra sig ju i och för sig, och det finns inte alltid något man kan göra. blir bara ledsen av att tänka på det.



här är en fin blid som alltid gör mig glad.

Kommentarer
Postat av: denise

du har mig!

2008-10-05 @ 21:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0