vi ska på rave

Mamma och jorun har farit till småland för att hälsa på mina kusiner. Nu är det bara jag och pappa kvar, det betyder alltså att jag kommer svälta ihjäl i veckan. Leva på smulor som tappats på golvet och gräva i andras soptunnor efter ätbara saker.
Eller så kommer vi äta pizza hela veckan.
Egentligen hade jag tänkt fälja med. Det skulle vara jättemysigt! gå på ikea och mysa i kalmar. Men jag kände att jag ville vara hemma nu sista veckan, fånga dom sista soltimmarna i boviken innan skolan börjar. Fy så hemskt det känns. Det känns som att någon tryckte på snabbspolarknappen direkt efter avslutningen i kyrkan. Fast det hemska är egentligen inte att skolan börjar om. Det hemska är att sommaren försvinner, dagarna blir mörkare, det blir kallare och snön kommer. Jag får frossa bara jag tänker på det. Jag blir så himla deprimerad på vintern, vad är meningen med den egentligen? jag ser inga som helst fördelar om jag ska vara helt ärlig. Det är bara töntiga och jobbiga personer som gillar vintern.

måste förresten skriva en matlista. pappa kom på att jag ska skriva upp vad vi ska äta varje dag i veckan. Men inget jobbigt. Om han skulle bestämma så skulle det bli korv och makaroner, korv och makaroner, korv och makaroner och pyttipanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0